Dr. Adnan Ibrahim: ‘Da li je Poslanik a.s. oženio devetogodišnju djevojčicu?’
Ovo je govor dr. Adnan Ibrahima, poznatog učenjaka i alima, o godinama hazreti Aiše r.a. kada se je udala za Poslanika a.s. Originalni video možete pogledati na kraju teksta koji je prilagođeni prevod njegovog govora sa engleskog jezika na bosanski jezik.
Na kraju ću reci još nešto, što će mnogi od vas osjecati kao ‘bombu’, i zavrsicu ovo predavanje sa tim. Uvijek sam bio u sumnji što se tice price, da je hazreti Aisa r.a. imala pri udaji za Poslanika a.s. devet godina. Priklonjen sam mišljenju, da je imala najmanje 20 godina, zapravo između 18 i 22 godine. Vi cete reci, kako to? To je protiv onog sto stoji u Buharijevoj zbirci?! I jeste, jer ima mnogo predaja u Buharijevoj zbirci i mnogim drugim knjigama, koje nas primoraju da sumnjamo i koje nas natjeraju da mislimo, da se je morala dogoditi velika greska u brojanju godina hazreti Aise r.a., kcerke Ebu-Bekra (neka je Allah zadovoljan sa njima).
Započet ćemo sa onim, što svi historicari tvrde, a to je, da je hazreti Aiša imala 4-5-6-7 godina prije Hidzre Bozijeg Poslanika a.s. u Medinu. I svaki broj ima svoju podrsku sa strane učenjaka. Znaci, kada je Poslanik a.s. ucinio Hidzru, ona je imala 7 godina i oženio je u prvoj godini nakon Hidzre, sto znači da je imala 8 do 9 godina – to je nama poznata priča. Ali to nije istinita priča – evo i zašto?
- Prvo, sve predaje koje cemo naci u knjigama o udaji hazreti Aise r.a. za Poslanika a.s. su prenesene od jedne osobe, i to samo od jedne osobe. Njegovo ime je Imam Hisham ibn Urwe ibn el-Zubeir, koji je bio nećak hazreti Aiše r.a. Ali je nikad nije vidio prije njene smrti. On je rodjen 61. godine po Hidzri, kada je Imam el-Hassan preselio a on je imao oko 80 godina. Hazreti Hisham ibn Urwe, nije neko u koga trebamo sumnjati i u njegovu povjerljivost. Ali ipak ima jedan problem, problem hadisa, da moramo kritično razmisljati o prenosiocu u predajama. Hisham ibn Urwe, jedini koji je prenosio sve te hadise o hazreti Aiši – prenosi od svog oca, koji je prenosio o hazreti Aisi r.a. Hisham ibn Urwe je živio i poducavao svoje studente 71 godinu u Medini, dok nije u svojih zadnjih deset godina života preselio u Irak. Znaci, zivio je 71 godinu u Medini i niko od njegovih studenata ne prenosi ovaj hadis, koji govori o godinama hazreti Aiše r.a., čak ni Enes ibn Malik, jedan od najpoznatijih prenosilaca hadisa, koji je bio njegov student, nam ne prenosi taj hadis. I svi drugi poznati prenosioci hadisa, koji su bili od njegovih studenata – bas ni jedan od njih – nam ne prenosi taj hadis! Niko u Medini ne priča o tome – niko – 71 godinu – zar to nije čudno? Jeste, čudno je, mnogo čudno. Zasto ne bi o tom pričao? Šta se dogodilo? Ali kada je se preselio u Irak, čuli smo od ljudi da prenose taj hadis od njega (Hishama ibn Urwe) a on od svog oca, da je hazreti Aiša r.a. rekla:” Ja sam se udala za Poslanika kada sam imala sest godina.” Što nam je doslo preko Buharijeve i nekih drugih zbirki hadisa.
olim vas obratiti paznju na sledece: U knjizi: “El-tahtib”, pisanoj od Imama El-Zahabi i u knjizi: “Tahzib el-tahzib”, pisanoj od Ibn Hadjer el-Askalani (i to su sve knjige o svrstavanju i kritici hadisa), pronalazimo kako je Jakub Ibn-Shejbeh kritikovao Hishama Ibn Urwe za njegove predaje iz Iraka. Govori, da je on bio povjerljiv i velik Imam, ali da su njegove predaje iz Iraka previše jednostavne. Isto tako Enes ibn Malik neprihvata njegove hadise koji su dolazili iz Iraka, tako da nije ni jedan hadis uzeo, koji je prenošen od njega u Iraku. Tako je stajalo u knjigama, uprkos onom što stoji u Buharijevoj zbirci. To nama znaci dolazi od Imama Malika koji je živio naj manje 80 godina prije el-Buharija. Imam Jahja seid el-Kattani,( i svi drugi prenosioci hadisa koji znaju koje bio Hisham ibn Urwe) kaže: “Vidio sam Imama Malika u snu, i pitao sam ga o predajama Hishama ibn Urwe. Rekao mi je: Ono što je nama prenosio, zvucilo je ispravno ali ono sto je prenosio u Iraku bilo je protiv onog sto je nama prenosio.” Ibn Hiras nam isto prenosi, da je Imam Malik odbijao predaje iz Iraka od Hishama ibn Urwe. To nije sve braco moja, Imam ebu el-Hassan ibn el-Kattan je optuzio Hishama ibn Urwe za zbunjenost u njegovim zadnjim godinama života zbog duboke starosti, ali Imam El-Zehebi se ne slaze sa njim, i ako je prihvatio misljenje da je memorija hazreti Hishama ibn Urwe oslabila. To je sve vrlo važno za nas u razmatranju. Ovo je što znamo o prenosiocu hadisa.
- Druga stvar jeste, u Buharijevoj zbirci ima predaja od Jusufa ibn Mehek da je hazreti Aiša r.a. rekla: “Allah je objavio ajet: Skup će, sigurno, poražen biti, a oni će se u bijeg dati! Aisa r.a. je rekla: Ja sam bila mlada curica kada sam cula da je ovaj ajet objavljen.” Ovaj hadis se nalazi u zbirci od el-Buhari, u to nema sumnje. Sura el-Kamer (Mjesec) je objavljena u Mekki, a to je u vremenu nakon početka objave, i godinama prije Hidzre. Aiša r.a. kaze da je bila “dzerjah” curica. U arapskom jeziku se ova rijec koristi, kada se opisuje djevojčica oko 11 – 12 godina, a NE 4 – 5 godina. Tako znači stoji u El-Buhari. Isto tako Muslim, Abdulrezak i Ibn ebi Hatim i drugi prenose o Ibn Ikremah, da je Omer r.a. rekao: “Kada je Allah objavio ajet Skup će, sigurno, poražen biti, a oni će se u bijeg dati! , čudio sam se i pitao se koji je taj skup, dok nije bila bitka na Bedru. Vidio sam Poslanika a.s. kako ponavlja taj ajet i tada sam shvatio njegovo značenje.” Ovo nam prenosi Omer r.a., koji je primio Islam u šestoj godini nakon pocetka objave. Znaci da je ovaj ajet objavljen u šestoj ili sedmoj godini nakon početka objave, ili malo manje ili vise od toga. A hazreti Aiša r.a. nam govori kako je bila djevojčica i Omer r.a. je vec bio musliman. Kako je onda ona mogla biti rođena 4 godine prije Hidzre? – To je nemoguce!! – Kontradiktornost – znam! Ja zaključujem sljedeće, da je prenosioc pomiješao riječi Hidzrah i Bis’ah. Hazreti Aiša r.a. je rođena 4 do 5 godina prije Bis’ah (pocetak objave Kur’ana) i kada se je ona udala za Poslanika a.s. imala je oko 20 godina. Jednostavno su pogrijesili – pomijesali su Hidzrah i Bis’ah – to se je dogodilo – i ucenjaci su to do dan danas koristili.
ozemo za to navesti jos više dokaza.U knjigama El-Taradzim i El-Tabakat i u nekim od Ibn Hadzera je preneseno, da je hazreti Esma kcerka Ebu-Bekra r.a., Aišina sestra, bila 10 godina starija od hazreti Aiše r.a. Sva se ulemma slaze s tim, da je hazreti Esma rođena 27 godina prije Hidzre; sto znaci da je rodzena 14 godina prije pocetka objave Kur’ana. Imaj te na umu da je bila deset godina starija od njezine sestre hazreti Aise r.a., sto bi značilo da je hazreti Aisa r.a. rođena 4 godine prije početka objave Kur’ana.I da bih to još potvrdili – svako se slaže oko toga da je hazreti Esma preselila u 73. godini po Hidzri kada je imala 100 godina. Sva se ulemma slaze oko toga, dodavajuci jednu ili oduzimajuci jednu godinu. Ova činjenica se podudara sa prije spomenutom. Ako je preselila u 73. godini po Hidzri u stotoj godini života, to bi znacilo da je imala 27 godina kada se dogodila Hidzra Poslanika a.s. i da je znaci rođena 27 godina prije Hidzre. Prisjetite se da je starija od hazreti Aise r.a. deset godina, onda mora da je hazreti Aiša r.a. rođena cetiri godine prije prve objave Kur’ana a ne četir godine prije Hidzre. Znači, prije objave Kur’ana, bilo to 4-5-6 ali najvjerovatnije 7 godina.
Isto tako se svi slazu oko toga, da je hazreti Fatima (kcerka Poslanika a.s.) bila 5 godina starija od hazreti Aiše r.a. Poslanik a.s. je imao 35 godina kada je hazreti Fatima rođena. Znači da je Poslanik a.s. imao 40 godina kada je hazreti Aisa r.a. rođena – i to nas potiče na sumnju u poznati hadis. Čak ni oni koji su pisali knjige o hazreti Aisi r.a., nikada nisu razmotrili to pitanje i sumnju. Svi su uzeli zdravo za gotovo, da je rođena 4 godine prije Hidzre, a ne 4 godine brije Bis’ah kako je zapravo stvarno bilo.
Ima mnogo dokaza oko toga, ali cu vam ja zbog nedostatka vremena navesti samo jos dva.
- U sahih Muslim, nam hazreti Aiša r.a. govori o tome, kako je bila sa vojskom u bici na Bedru. Tako da su se učenjaci pravo iznenadili i mnogo sumnjali u to, da je jedna osmogodišnja djevojčica bila na ratnom polju. Zar ne bi bila nista drugo sem poteškoca i opasnost za druge? Imam Newewi je to primjetio: ” Aisa r.a. nam prenosi: dok smo stigli do drveta, dosli su nevjernici Poslaniku a.s……itd.” Imam Newewi nam govori: ”Cini se kao da je bila sa njima, kada je navodno imala samo osam godina, tako da mislim da je mislila i govorila o sceni kada su isli za vojskom da ih isprate na vojno polje.” Pogledajte kakvo je objasnjenje, a nikad nije pomislio da je mozda bila odrasla osoba koja je imala 18 ili 19 godina i stim joj bilo dozvoljeno da bude sa vojskom na vojnom polju, da se brine o ranjenicima kao što se brinulu o njima u bici na Uhudu. Tako da nije moguce da je imala osam godina. Imam Nawawi nam daje još jedno objašnjenje, i to da je ona (r.a.) pričala o muslimanima, i u smislu da je ona jedna od njih, koristeći rijec “mi” u svojoj predaji. Mi ne prihvatamo takvo tumačenje, jer smo vec dovoljno razotkrili da bi znali istinu.
- I zadnji dokaz jeste hadis iz Buharijeve zbirke, gdje nam Enes r.a. prenosi: “Vidio sam Aišu i Umu Seleme u bici na Uhudu, kako nose vodu u posudama da bi napojile i oprale ranjenike.” Koliko je onda imala godina? Jeli mozda imala deset godina? To nije moguće, to je previše mlado da bi bila na vojnom polju. A mi znamo da Poslanik a.s. nije vodio sa sobom muskarce mlađe od 15 godina na vojno polje, čak i ako nisu bili vojnici. Ibn Omer prenosi: “Nudio sam Poslaniku a.s. da idem sa njima na vojno polje u biku na Uhudu kada sam imao 14 godina i On a.s. je me vratio. Otisao sam jos jednom kada sam imao 15 godina i On a.s. me je tada prihvatio.”
Kako bi onda poslao svoju desetogodisnju ženu na ratište?