Poslanik saws o bolesti i lijeku i današnja medicina

0
Posted August 21, 2012 by ehli bejt in

S

lijeđenja Poslanika saws uzrokuje liječenje ne samo duhovno nego i fizičko (tjelesno). Shodno tome i u Kur’anu se spominju bolesti duhovne i tjelesne.

”Onima koji će slijediti Poslanika, Vjerovjesnika koji neće znati čitati ni pisati, kojeg oni kod sebe, u Tevratu i Indžilu, zapisana nalaze, koji će od njih tražiti da čine dobra djela, a od odvratnih  odvraćati ih, koji će im lijepa jela dozvoliti, a ružna zabraniti, koji će ih tereta i teškoća koje su oni imali osloboditi. Zato će oni koji u njega budu vjerovali, koji ga budu podržavali i pomagali i svjetlo po njemu poslano slijedili – postići ono što budu željeli.” (Araf 157)

“A vi u Allahovom Poslaniku imate divan uzor...”(Ahzab 21) 

“On ne govori po hiru svome “ (Nedžm, 3)

Božiji Poslanik, s.a.v.s., rekao je: “Za svaku bolest koju je Allah dao, On je odredio i lijek” (Buhari).

Boziji Poslanik, s.a.v.s., rekao je: “Stomak je kuca svake bolesti, a uzdržavanje (ustezanje) je glava svakog lijeka, stoga učinite to svojim običajem” (Buhari).

Neko je upitao arapskog lijecnika El-Harifha bin Kaladaha “Sta je sažetak (srž) medicine?” On je odgovorio: “Nametanje suzdržavanja od jela.” Ovakvo ce suzdržavanje od hrane prouzročiti stišavanje bolesti i omogućiti tijelu da je eliminira. Većina liječnika se slaže da jedenje ispravne hrane (hranjivih obroka) najbolja medicina za zdravo tijelo. Liječnici se također slažu da kad god jednostovan lijek može uzrokovati oporavljenje, složeni lijekovl trebali bi biti zanemareni. Prema tome, kada bolest može biti liječena odgovarajućim (ispravnim) jelom, ili dijetom ili postom, trebalo bi slijedlti taj put u zamjenu za upotrebu lijekova. Mudar Ijekar ne bi trebao biti opsjednut davanjem složenih lijekova za svako oboljenje, jer ovo moze stvoriti zavisnost. Ustvari, kad količinski prekomjerni lijek ne može naći stimulans (koji podražuje), na koji djeluje ili kog razdjeljuje (otapa), ili ako postaje nerastvorljiv, ili ne moze biti izbačen iz tijela, on se pretvara u toksin (otrov) koji ce upravljati tijelom i izaziva (uzrokuje) zavisnost i dalje tjelesne poremećaje. Ovaj se princip upotrebljava (primjenjuje) za bilo koji tjelesni poremećaj.

Iskusni liječnici većinom liječe jednostavne bolesti jednostavnim lijekovima, a složene simptome miješanim (složenim) lijekovima. Ljudi koji jedu jednostavnu i prirodnu hranu rjeđe se razboljevaju, dok građani (ljudi u gradu), koji su uobičajili da miješaju hranu ili jedu opširno pripremljene obroke,  kada se razbole vecinom trebaju složene lijekove.

Preneseno je od Buharije i Muslima da Allahov Poslanik, s.a.w.s., nikada nije jeo dvije vrste hrane za isti obrok. Da predstavi zdravu dijetu (zdravo uzdržavanje od hrane) i smanjenje (hrane) Poslanik, s.a.w.s., mislio je da se treba naviknuti jesti umjereno, podjednako razdjeljujuci u stomak jednu trećinu hrane, jednu trećinu vode i jednu trećinu vazduha. On, s.a.w.s., je uglavnom čekao barem pola sata poslije obroka da bi se napio vode.

Od Dzabira bin Abdullaha, r.a., Muslim je prenio u svom “Sahihu” hadis da je Boziji Poslanik, s.a.v.s., rekao:“Svaka bolest ima lijek. Poznavanje pravog lijeka izliječiti će bolest Božijim dopuštenjem.

U “Musnedu” imama Ahmeda, Usama bin Shank izvijestio je da je bio prisutan kada je grupa Arapa došla Božijem Poslaniku, s.a.v.s., i upitala ga: ” O Božiji Poslaniče, trebamo li se liječiti?” On je odgovorio: “Doista, o robovi Boziji, koristite medicinu, za svaku bolest koju je Allah stvorio. On je također stvorio i lijek, osim jedne.” Arapi upitaše: “Koja je bolest koja nema lijeka?” On je odgovorio: “Starost.”

Ustvari, samo Allah moze izliječiti bolest, a Ijudsko je znanje samo ograničeno za ono sto je On učinio pristupačnim njihovom nivou razumijevanja. Ovo će objasniti Poslanikovo objašnjenje “…poznavanje pravog lijeka ce izliječiti bolest Božijim dopuštenjem.”

Za sve sto je Allah stvorio On je stvorio i njegovu suprotnost, i za svaku bolest koju je On propisao On je stvorio odgovarajući lijek. Ranije spomenuto “pravo liječenje” također podrazumijeva odgovarajuće doziranje, pa da bi lijek prekoračio traženu snagu, ili uzet u većim količinama, on će prouzrokovati dodatne zdravstvene komplikacije i , drugim rijecima, proizvesti novu bolest.

Ako neko leži i zavisi iskljucivo od “ruke sudbine” da dođe i nahrani ga, utoli njegovu žeđ, ohladi njegovu vrućicu i ugrije njegovo tijelo, on će zasigurno umrijeti od gladi, zeđi, groznice i studeni. Prema tome, bolest mora biti liječena njenom suprotnošću (antitipom), a virusi se moraju lijeciti njihovim lijekovima, iako ono što tjera, ono što je tjerano i moć iza svega toga, sve dolazi od Svemogućeg Boga.

Preneseno je u jednom israilijatu (tradiciji od jevreja) da je bliski Božiji prijatelj Ibrahim, neka je mir na njega, upitao Svemogućeg Allaha: “Moj Gospodaru, odakle dolazi bolest?” Allah je odgovorio: “Od Mene!” Ibrahim je ponovo upitao: “Onda odakle dolazi Iijek?” Allah je odgovorio: “Također od Mene!” “A šta je sa liječnikom?”, upitao je zatim Ibrahim. Allah Svemogući odgovorio je: “On je čovjek preko kojeg Ja šaljem lijek.”

Pun stomak oštećuje tijelo, srce i dušu. Ovaj je slučaj bolniji kada to postane navika.

Kao sto je Allah Svemoguci propisao hladnu vodu koja gasi žed, voda na ovom svijetu ohladit će uzavrele otvore dzehennemske vatre. Enes, neka je Allah njime zadovoljan, pričao je da je Božiji Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Ako osjetite vrućicu, tuširajte  se hladnom vodom tri noći svaki put do zore.“” Kad je Božiji Poslanik, s.a.v.s., imao povišenu tjelesnu temperaturu, uobičavao je traziti bocu hladne vode i izlijevao ju je na glavu, ill je uzimao njome gusul.

Buharija u svome “Sahihu” prenosi od Ebu-Se’ida ei-Hudriia hadis da je došao čovjek Božijem Poslaniku, s.a.v.s., i rekao da se njegov brat žali na pogrešan rad crijeva. Božiji Poslanik, s.a.v.s., mu preporuči:“Neka pije med.”

U medu su sadržane ogromne koristi. On je sredstvo za ispiranje i laksativ.  Sadrži čisteće i osnažujuće osobine koje čiste arterije i crijeva od nečistoća. Otklanja začepljenja jetre, bubrega i mokraćnog mjehura. Također je i opći konzervans, pomaže da očuva snagu lijekova izmedu drugih prirodnih medicinskih preparata. Med također pomaže u sprečavanju ulaska vlage u crijeva, kao što je to kod dijareje. Med je bolji od šecera u više slučajeva, a manje je sladak, ali je jači, a ako se uzima prekomjerno, moze biti štetan za žuč, ako nije miješan s ocatom. Med je dobar za starije, on je taj koji sprječava kašalj, a koristen je u liječenju nečiste (pokvarene) sluzi u stomaku i da zagrije (omekša, učini gipkim) cijelu strukturu tijela. Med je također  lijek za pokvaren nagon za hranom (apetit), a kada se uzima kao pice pomijesan sa vrucom vodom i kominom dobivenom od slatkih ruža (nešto kao đulbe šećer kod nas, p.p.), pomaže u liječenju bjesnoće, a ustanovljeno je da djeluje kao odbrambeni sistem protiv daljih infekcija. Med je također korišten kao protuotrov (detoksikant)za one koji koriste drogu i kao antitobin (protuotrov) u liječenju trovanja slučajno pojedene biljke iz familije noćne sjene (Hyoscyamus niger) ili divlje izrasline (otrovne gljive), između ostalog. Kada je uzet kao piće pomijesano samo sa toplom vodom, pomaže kao iijek za rane nastale ujedom psa. Kao konzervans, med može biti korišten da očuva meso do tri mjeseca, i on je korišten kod kiseljenja krastavaca, tikve, plavog  patlidzana i razlicitih vrsta voca do sest mjeseci.

O

vo je samo jedan uopšteni dio i nadam se da će biti mnogima od koristi. Preporučujem  knjigu “Poslanikova medicina”  autora Ibn-Kajjim el-Dzevzija, u kojoj možete naći više o Poslanikovoj saws praksi i liječenu određenih bolesti.

 

 

 

 

 

 


About the Author

ehli bejt


Nove obavijesti