Glavne metode vehabističkog pokreta

0
Posted March 30, 2013 by Ha Mim in

Glavne metode vehabistickog pokreta su podcijenti ugled i ulogu Poslanika a.s, zato se fokusiraju na sljedeće:

  • Poslanik a.s. je samo čovjek kao mi, i spomenut će dio Kur’anskih ajeta koji tvrde da je On a.s. čovjek, ali neće spomenuti nastavak tih ajeta u kojim se piše:
    “Reci ja sam samo čovjek kao vi, kojem se objavljuje”,

    čovjek jeste, ali koji prima objavu, zato u hadisu koji je sahih, Poslanik a.s.kaže: “ Vi niste kao ja, ja provodim vrijeme u blizini moga Gospodara koji me hrani i napoji”.

  • Poslanik a.s nije znao budućnost niti nevidljivo, i spomenut će ajet:
    “I da znam nevidljivo ja bih mnogo dobra sakupljao i ne bi me nesreća dotakla”

    , a neće spomenuti hadise u kojim je Resulullah a.s. obavjestio o budućnosti i nevidljivom, kao hadise koji govore o pojavi Ibn Abdulvehaba i vehabizma, kada je pokazao Poslanik a.s. prstom prema Nedždu (mjesto gdje se pojavio Abdulvehab i njegova banda), zatim je rekao Resulallah a.s.: “Smutnja izlazi sa ovoga mjesta, smutnja izlazi sa ovoga mjesta”.

  • Smatrati haramom traženje Šefaata, podrške, i blagoslova Božjeg Poslanika a.s. u toku našeg života, i smatrati da je sve ovo dozvoljeno samo nakon našeg preseljenja.
  • Omalovažavanje uloge porodice Božjeg Poslanika a.s., i proglašavanje slabim većine hadisa vezanih za njihovu vrijednost i ulogu, ili ignorirati hadise oko kojih je složeno mišljenje o njihovoj vjerodostojnosti, npr. : “Ostavio sam medu vama dvije stvari, ako ih se budite držali nećete nikada zalutati: Allahovu knjigu i moju porodicu”. Bez obzira što je hadis prenosio Imam Muslim, ali ipak ga ignoriraju i forsiraju drugu verziju ovoga hadisa koja je slaba u kojoj je rečeno umjesto ‘moje porodice’, ‘moj sun’net’ .
  • Ibn Tejmija kritikuje hz.Fatimu,r.a. govori da se hz.Ali r.a. borio za vlast i poziciju, i da je hz. Ali r.a primio islam dok je bio dijete i takav islam ne vrijedi za razliku od Ebu Bekra r.a. koji je kao punoljetan primio islam, i da je hz.Ali r.a. volio kćerku od Ebu Dzehla i da nikada nju nije zaboravio da je često o toj ljubavi govorio..itd (Eddurar Elkamina 1/155).
  • Često tvrde da je učenje Kur’ana bolje od činjenja salavata na Poslanika a.s i da ne treba pretjerivati u ljubavi prema Božjem Poslaniku a.s., biti od loze Poslanika a.s. nema nikakvih vrijednosti…itd.
  • Proširiti termin novotarije da obuhvaća sve što nije po njihovom mišljenju, npr. Novotarija je učiti zikr i dove (Evrad) koje Poslanik a.s. nije učio, odnosno, nisu prenošene od Poslanika a.s. kroz zbirke hadisa, a istovremeno prenose od Ibn Tejmije da je pohvalno učiti na sabahu izmedu sunneta farza “Ja Haj, Ja Kaj’jumu, la ilahe ille ente” mada ovo nije praksa Božjeg Poslanika a.s.
  • Drugi primjer, haram je tražiti blagoslov preko svega što je bilo Poslanikovo a.s. kao što je njegov prsten, kuća, odjeća, kosa, znoj, ostatak abdesta i lični pribori,  itd, a istovremeno su dozvoljavali da ljudi nakon smrti Ibn Tejmije piju vodu koja je ostala od njegovog gasulanja, i ljubljenje njegove odjeće…itd.
  • Novotarija je imati fotografije i veličati Ehlullaha, ali normalno je to da svugdje u zemljama u kojim su vehabije na vlasti da na svakom koraku i u svakom ćosku vidiš sliku njihovog kralja ili princa …itd.
  • Štampanje knjiga prijašnje uleme nakon brisanja i izmijena što im ne odgovara, ili štampanje knjiga samo sa njihovim komentarima i brisanje drugih komentara.
  • Štampanje knjiga koje podržavaju njihove stavove samo besplatno ili jeftino to distributirati.
  • Važnost knjiga nad učiteljima, a nije teško znati da knjiga bez učitelja može da vodi u zabludu.
  • Ignoriranje mezheba, da bi svako gledao hadise ili ajete i izvukao sebi mezheb koji mu odgovara bez znanja o šeriatu niti o arapskom jeziku, zato nisu sjedinjeni nego postoji milijun škola.
  • Osnivanje škola i univerziteta i finansiranje i stipendiranje studenata radi širenja vehabizma, također, imaju podršku i novac od nafte.
  • Korištenje hadisa Božijeg Poslanika a.s. shodno situaciji u kojoj se nalaze npr. isti hadis u situaciji koja ne ide u njihov prilog nazivaju lažnim i neprihvatljivim, a kada se nađu u situaciji koja odgovara njima isti taj hadis smatraju autentičnim i prihvatljivim.
  • Ova grupa ljudi kada se nađe u debati i nema dokaze za svoje stavove počinje sa vrijeđanjem i iznošenjem laži, takođe njihove granice mogu doći čak i do verbalnih napada što nije rijetkost (poznato kroz istoriju da su ubili Imama –Tabrija i Imama –Nesaija ,također, borili se protiv Hilafeta kao i protiv velikog broja onih koji se nisu slagali sa njihovim stavovima).

P.S.
Na kraju ovog posta želim Vam samo naglasiti, da cilj moga prvog posta nije bio da dođe do rasprave i međusobnog vrijeđanja, također, post sam uputio svojoj braći i sestrama a nisam ga uputio vehabističkoj bandi i nije mi bio cilj da ih ubjedim i promjenim njihove stavove koji ni prijašnja ulema niti Allahove evlije nisu uspjele promjeniti, a meni lično ne smeta njihovo vrijeđanje jer ako su to radili sa Ehlul bejtom (vehabije tvrde da je h.z.Alija r.a klanjao jaciju pijan i nije znao sta uči) ovaj stav iznosi njihova ulema kao povod objave ajeta “nemojte se približiti namaz dok ste pijani”.
I na kraju vam savjetujem da čitate postove bez upuštanja u rasprave, jer  Resulullah a.s. kaže “Ostavite raspravu makar i da ste u pravu”.

 

By Quranic


About the Author

Ha Mim


Nove obavijesti