Džulejbib r.a. ashab Allahovog Poslanika a.s.

0
Posted September 30, 2012 by Ha Mim in

ulejbib, r.a., je dragi ashab Poslanika, s.a.v.s. On je jedan siromašan mladić, poderane odjeće i iscrpljenog lica.Društvo ga je brutalno odbacivalo, jer su ljudi više obraćali pažnju na njegov vanjski izgled i društveni položaj nego na njegovu čestitost.Većinu svog života bio je gladan i sam jer nije imao porodicu niti bližnje. Također nije imao ni svoga doma, a hranio se kako je umio i gdje je stigao. Ipak, bio je jako skroman i povučen. Nikome se nije žalio, već se posvetio robovanju Allahu, zikru i ostalim ibadetima.Njegova priča je važna i iz nje se mogu izvući mnoge pouke. Ona nam govori mnogo o tome kako čovjek može biti potcijenjen ako se ocjenjuje na osnovu vanjskih osobina.I dan danas njegova priča dira u srce mnogih.

Džulejbib, r.a., je bio jetim iz Medine, dobio je ime prije prihvatanja islama. Njegovo ime na arapskom jeziku znači “Kratki”. Bio je niže konstitucije, također se spominje da se čak opisivao riječju “damim”, što na arapskom jeziku znači neprivlačan, ne baš lijepog izgleda. Porijeklo osobe je određivalo njen položaj u društvu. Džulejbibov, r.a., vanjski izgled i nepoznato porijeklo su prouzrokovali da ga ljudi izbjegavaju i odbacuju. Bio je odbačen od društva, što mu je prouzrokovalo javno poniženje i sramotu.

Džulejbib r.a.,je naizgled bio jedna usamljena duša u potrebi za ljubavlju i samilošću. Dok je nosio težinu predrasuda na svojim leđima još od vremena svog rođenja, drugarstvo, ljubav i samilost su za njega postali nepoznati.

Džulejbib r.a., kada je čuo poruku Allahovog Poslanika a.s., primio je Islam. Bio je veoma drag Allahovom Poslaniku a.s. koji ga je poštovao i volio. Zbog svoje iskrenosti, časti i jakog islamskog vjerovanja, dobio je Poslanikovo, s.a.v.s., poštovanje, ljubav i naklonost. Džulejbib, r.a., je zaradio poštovanje za kojim je žudio, te postao jedan od najvrijednijih ashaba poslanika Muhammeda, s.a.v.s.

Jednog dana kraj njega prošao je Poslanik, s.a.v.s., i kazao mu: “O Džulejbibe, što se ne ženiš?” “Božiji Poslaniče, koja bi se žena za mene udala? Nemam ni imetka, niti sam kakav uglednik?”Isti razgovor ponovio se još dva puta, nakon čega je Poslanik, s.a.v.s., kazao: “O Džulejbibe, idi kod tog i tog ensarije i kaži mu da sam ga poselamio i zatražio od njega da te oženi svojom kćeri.”Spomenuti ensarija bio je jako poznat i bogat čovjek, te se jako začudio kada mu je došao Džulejbib, r.a., i prenio Poslanikove riječi. I on i žena čudili su se kako da udaju kćer za jednog ubogog siromaha i beskućnika koji nema nikoga i ništa.

Islamski učenjak, imam Ahmed, r.h., zabilježio je ovaj događaj iz Džulejbibovog, r.a., života na sljedeći način:Prenosi se od Enesa, r.a., da je Poslanik,s.a.v.s., zaprosio ensarijku od njenog oca za Džulejbiba, r.a.Otac reče: “Sačekaj dok se posavjetujem s njenom majkom.” Poslanik, s.a v.s., reče: “Uredu, neka tako bude.” Čovjek ode i o tome obavijesti ženu. Žena to kategorično odbi, a djevojka reče: ”Zar ćete odbiti Poslanikovu, s.a.v.s., naredbu? Ako je on njim zadovoljan, oženite ga!” To je smirilo roditelje koji rekoše: ”U pravu si!” Čovjek ode do Poslanika, s.a.v.s., i reče mu :”Slažemo se”. Poslanik, s.a.v.s., mu reče: “I ja sam njim zadovoljan.” Enes, r.a., kaže: ”Tako se ona udala za Džulejbiba koji ode s Poslanikom, s.a.v.s., tragom jednog od njegovih pohoda u kojem poginu, a oko njega su bili mnogobošci koje je ubio.” “Ona je kasnije”, kaže Enes, r.a., ”bila jedna od najbogatijih osoba u Medini.”

U drugoj predaji se kaže: ”Među ensarijkama nije bilo žene s obilnijom nafakom od nje.” (Mehasinut-te’vil, hadis bilježi Ahmed)

Sljedećeg dana je sklopljen brak. Osman i Ali, r.a., dvojica ashaba Poslanika, s.a.v.s., predali su Džulejbibu, r.a., novčani poklon kojim bi se pomoglo pri svadbi i uzimanju potrepština.   Tako je Poslanik, s.a.v.s., udao lijepu kćerku ensarije za Džulejbiba, r.a., koji je nekada bio odbačen od čitavog društva. Postupak kćerke ensarije je bio postupak prave vjernice.

Postupak kćerke pokazuje njeno samopouzdanje, i poslušnost Allahovom Poslaniku a.s. Reakcija njenih roditelja, njihovo prihvatanje njene odluke, pokazuje da islam ne prisiljava ženu, niti odbacuje njeno pravo pri biranju muža.

Islam je podario sreću koju je Džulejbib, r.a., zaslužio, te je srećno živio sa svojom suprugom sve do svog šehadeta.

Poslanik, s.a.v.s., puno volio i cijenio Džulejbiba, r.a.:

Prenosi se od Berza el-Eslemija da je Poslanik, s.a.v.s., bio u jednoj od svojih bitaka, pa je nakon završetka bitke, upitao: ”Jeste li izgubili nekoga?”
Rekoše: ”Izgubili smo toga i toga.”
Poslanik, s.a.v.s., im reče: “Ali ja sam izgubio Džulejbiba.”
Nađoše ga pored sedmerice neprijatelja koje je ubio prije nego je bio ubijen. Kada su o tome obavijestili Poslanika, s.a.v.s., on reče: “Ubio je sedmericu, pa je bio ubijen, on je moj i ja sam njegov.”
Potom mu ispružiše ruke i staviše na Poslanikove, s.a.v.s., ruke. On ga je držao sve dok mu ashabi mezar ne iskopaše. Nije imao drugog ležaja osim Poslanikovih, s.a.v.s., ruku, s kojih je spušten u kabur. (Muslim, Fadailus-sahabeti, En-Nevevi)

 

 

 

 

 


About the Author

Ha Mim


Nove obavijesti